Citat:
madcama: @Ivan Dimkovic
Ovo je postalo istinito samo zato sto ljudi koji i sami nisu spremni da uce, a informaticki su pismeniji od vecine, zaplasuju vecinu kako je to nemoguce nauciti ili sta vec.
Nope, radi se o konacnim kapacitetima dobrog dela ljudi za apstraktno razmisljanje o stvarima koje su daleko od njihovog polja interesovanja.
Zato je Apple tako popularan u USA, jer nudi stvari simplifikovane do nivoa koji vecina moze da razume... Da je drugacije, svi bi cepali Linux i komandne linije samo tako, medjutim to nije bas izvodljivo sa dobrim delom stanovnistva.
Dobar deo ljudi ima ogranicene kapacitete ucenja, i ne treba im onda mozak puniti stvarima koje su daleko od onoga sto ce koristiti u svom realnom zivotu.
Citat:
Hoces li mi reci da ljudi koji imaju zavrsenu osnovnu skolu i ili neki zanat (tri godine srednje skole) rade na takvim radnim mestima gde se aktivno ili polu aktivno koristi racunar? I pod tim ne mislim na prodavacice koje rade u masci za unos artikala.
Naravno da imaju, za pocetak::
- Licne finansije
- Elementarna obrada dokumenata i slika
- E-mail tj. komunikacija
I za te stvari, ogromna vecina tih ljudi koristi Wintel kante. Ako ih skola vec uci necemu, a to bi trebalo da bude bas na tome sto je najveca sansa da ce da kupe.
Citat:
combuster
I radije bih imao tuce informaticara koji znaju sustinu, nego horde bot-ova.
Problem je sto interes drustva u pogledu obrazovanja nije isto sto i sta ti zelis.
Cilj obrazovanja je da
OSPOSOBI ZA PRODUKTIVAN ZIVOT CELO STANOVNISTVO (osim mentalno retardiranh, a i tu se cilja na postizanje sto veceg nivoa normalnog zivota koliko je moguce) - dakle, u to spadaju i ljudi koji nisu bas u stanju da "skapiraju sustinu" sto se IT stvari tice, zato sto su one van njihovog polja interesovanja a mentalni kapaciteti im nisu toliki da to mogu da apstraktno razumeju ako im nije apsolutno neophodno u zivotu.
Zbog toga, ima smisla uzeti OSNOVU gradivo koje ce biti korisno i pametnima, a i onima koji to nisu i koji ce svoje obrazovanje zavrsiti sa nekim malim specijalizovanim kursom posle osnovne - i takvo gradivo treba da se izucava u osnovnoj skoli. Mozda neki % gradiva koje ovi drugi nece moci da skontaju, ali bilo bi krajnje razbacujuce sa resursima uciti ih necemu sto je drugacije eto samo radi "razlikovanja", kada ce onda morati da se obucavaju za Windows.
Znaci, ima apsolutno smisla poceti od Wintel kante i aplikacija i potreba koje podmiruju kompletno stanovnistvo.
A onda kasnije uvoditi alternative i motivises apstraktno razmisljanje.
Ako pocnes sa pricom o Von Neumann arhitekturi pa jos zacinis to sa nekim programiranjem i Linux aplikacijama, pisi propalo - to 90% tvojih ucenika nece razumeti, nesto ce nabubati da bi prosli kontrolni, i zauvek zaboraviti - kada se sustretnu sa Wintel kantom, onda ce neko morati da ih obuci kako da koriste MS Office i Windows, posto njima nista iz Linux sveta nece biti primenjivo u Windows svetu.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos:
http://www.digicortex.net/node/17 Gallery:
http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! -
https://github.com/psyq321/PowerMonkey